filesell

خودرو هایما S7 اتوماتیک سال 2014

خودرو هایما S7 اتوماتیک سال 2014

شرکت «هایما» در ابتدا توسط مزدا و به‌منظور تولید خودرو‌هایش در چین تاسیس شد. ولی چهارده سال بعد FAW خودروساز دولتی و پرتیراژ چین آن را خریداری کرد. شایان ذکر است که امروزه هم FAW با مزدا همکاری و خودروهای خود را تحت پلت‌فرم مشترک با مزدا تولید می‌کند. این خودرو درواقع لوکس‌ترین محصول هایماست که روی پلت‌فرم مزدا CX-7 تولید می‌شود. همچنین این خودرو اولین محصول چینی ایران‌خودروست که مونتاژ آن در سایت خراسان این مجموعه صورت می‌گیرد. اگر بخواهیم به مشخصات قابل‌توجه «اس7» بپردازیم، باید به موتور 2 لیتری 16 سوپاپی آن اشاره کنیم که در 6000 دور بر دقیقه، 148 اسب‌بخار و در 4500 دور بر دقیقه 180 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این قدرت بسته به مدل، توسط گیربگس 5 دنده‌ی دستی یا 5 دنده‌ی اتوماتیک ساخت شرکت power tech از زیرمجموعه‌های هیوندای، به محور جلو منتقل می‌شود و می‌تواند خودرو را به شتاب 15.8بر ثانیه (طبق ادعای سازنده در دفترچه‌ی راهنمای محصول) برساند. این محصول با موتور 1.8 لیتری توربو نیز در کشور سازنده عرضه می‌شود که توانایی تولید 185 اسب‌بخار و 230 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که البته این مدل با گیربکس 6 دنده‌ی اتوماتیک عرضه می‌شود. طبق شنیده‌ها، مونتاژ این نمونه نیز در برنامه‌های آتی ایران‌خودرو قرار دارد. همچنین این خودرو به فرمان برقی مجهز است. درواقع واحد ECU متناسب با سرعت، میزان گشتاور کمکی اعمالی به فرمان را کنترل می‌کند تا به این ترتیب سفتی و نرمی فرمان متناسب با سرعت تغییر کند و ضمن افزایش ایمنی، راحتی و لذت رانندگی در سرعت بالا تامین شود. در مورد سامانه‌های فعال ایمنی می‌توان علاوه‌بر سیستم‌های مرسوم مانند ABS  و EBD به BAS ،TCS ،ESP ،TPMS و دو ایربگ  سرنشین جلو و دو ایربگ جانبی اشاره کرد. همچنین این خودرو به پشت‌سری‌های فعال در مدل اتوماتیک مجهز است که در سایت تولیدکننده‌ی داخلی اشاره‌ای به این قابلیت نشده؛ ولی در دفترچه‌ی محصول عملکرد آن توضیح داده شده است. طرز کار آن به این صورت است که هنگام برخورد از عقب، پشت‌سری‌های صندلی‌های جلو فعال شده و با تنظیم زاویه‌ی مناسب از واردشدن آسیب به ستون فقرات و گردن جلوگیری می‌کند. دیگر امکانات این خودرو عبارت‌اند از: نمایشگر لمسی 7 اینچی با راهبر (نویگیشن) فعال با نقشه‌های ایران و همچنین ورودی‌های USB /AUX /SD و قابلیت هندزفری بلوتوث، دوربین عقب، آینه‌ی وسط ضدنور با قابلیت نمایش فشار باد لاستیک‌ها و فاصله تا مانع عقب، آینه‌های جانبی تاشونده‌ی برقی، سانروف برقی دوحالته، رینگ 16 در مدل دستی و 17 اینچی در مدل اتوماتیک، سیستم روشن خاموش در ترافیک برای مدل دستی، سیستم ورود بدون کلید برای مدل اتوماتیک، اسپویلر عقب، کنترلر‌های روی فرمان و تهویه‌ی مطبوع تک‌کاناله‌ی اتوماتیک. در مورد فضای داخلی می‌توان گفت که با اتاقی جادار و راحت روبه‌رو هستیم که عایق‌کاری صدا در آن به‌خوبی صورت گرفته و صدای کمی هم از موتور و هم از تعلیق به داخل منتقل می‌شود. طراحی  ظاهری داشبورد قابل‌قبول است و کیفیت نسبتا مناسبی دارد. همچنین جاپای مناسبی برای هر پنج سرنشین در نظر گرفته شده است. شاید بتوان نبود دریچه‌ی تهویه‌ی مطبوع برای سرنشینان عقب را عیب تلقی کرد. درواقع این خودرو برای گرفتن سهم از بازار داغ شاسی‌بلندهای زیر 100 میلیون تومان توسط ایران‌خودرو روانه‌ی بازار شده است که با توجه به قیمت زیر 80 میلیونی می‌توانیم بگوییم با یک خودروی نسبتا خوب طرف هستیم. اگرچه نسبت به رقبا عیبی مانند پیشرانه‌ی ضعیف‌تر دارد، برخورداری از بزرگ‌ترین شبکه‌ی خدمات پس از فروش، قیمت مناسب و همچنین مونتاژ در سایت خراسان که پیش از این باکیفیت‌ترین خودوری ساخت داخل (سوزوکی گراند ویتارا) در آن مونتاژ می‌شد، می‌تواند ما را به چشم‌پوشی از معایبش ترغیب کند.

  • طول
    4498 میلی‌متر
  • عرض
    1830 میلی‌‎متر
  • ارتفاع
    1730 میلی‌‎متر
  • وزن
    1510 کیلوگرم
  • فاصله دو محور
    2619 میلی‌متر
  • حجم مخزن سوخت
    61 لیتر
  • حجم صندوق بار
    400 لیتر
  • توجه : این محصول جهت معرفی و راهنمایی در سایت قرار داده شده است و برای خرید باید روی دکمه خرید با تخفیف کلیک کنید و سایت به طور اتوماتیک شما را به ارزان ترین سایت فروش هدایت خواهد کرد.

    با تشکر از انتخاب شما