filesell

خودرو استون مارتین DB9 اتوماتیک سال 2016

خودرو استون مارتین DB9 اتوماتیک سال 2016

بخواهیم یا نخواهیم خودروها به جز بحث حمل‌ونقل، به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی سطح اجتماعی و توانایی مالی صاحب خود هستند. اگر در دنیای خودروها بخواهیم تنها یک سازنده را نام ببریم که خودروهایش نماد کلاس و پرستیژ باشند، آن خودروساز «آستون مارتین» خواهد بود. آستون مارتین در سال 1913 به همت Lionel Martin and Robert Bamford تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با ساخت خودروهای لوکس و گرند تورر آغاز کرد. آستون یکی از برندهایی است که شخصیت خودروهایش با فیلم‌های سینمایی گره خورده و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان جیمز باوندی را تصور کرد که به جای آستون سوار بر برند دیگری باشد. اغلب خودروهای آستون از ارزش بالایی برخوردار هستند. هم‌اکنون کمتر خودرویی را می‌توان یافت که ارزشی همانند آستون مارتین DB5 داشته باشد؛ اما در بین مدل‌های اخیر آستون، یکی از آن‌ها بیشتر از همه خط‌مشی کمپانی را از سال 2004 تاکنون تعیین کرده است: «آستون مارتین DB9». در ادامه به بررسی این خودرو و مدل‌های دیگر مانند DBS می‌پردازیم که بر پایه‌ی این مدل ساخته شده‌اند. DB9 اولین بار در سال 2003 آن هم در نمایشگاه فرانکفورت به جهانیان معرفی شد و در اصل پایه‌گذار عصر جدیدی در آستون مارتین شد؛ به‌طوری که نمی‌توان شباهت تمامی مدل‌های آستون بعد از DB9 را به آن انکار کرد. هنریک فیسکر، رییس بخش طراحی آستون در آن سال‌ها درباره‌ی این مدل می‌گوید: «ما به خودرویی باوقار و زیبا فکر می‌کردیم که علاوه‌‎بر وقار و زیبایی سنت‌های آستون در طراحی را حفظ کند.» در اصل، هدف اصلی تیم طراحی حفظ اصالت در عین زیبایی بود که الحق به‌خوبی از پس آن برآمده‌اند. همانند بخش طراحی در بخش‌های فنی و مهندسی نیز آستون چیزی برای DB9 کم نگذاشته است؛ برای مثال بدنه‌ی این خودرو توسط متد Computational Fluid Dynamics) CFD) در آزمایشگاه ولوو که در سوئد قرار دارد، بررسی و بهبود یافته است تا بهترین حالت آیرودینامیکی برای آن مهیا شود (البته تا جایی که طراحی خود خودرو اجازه دهد).

در بخش پیشرانه یک موتور v12 شش‌لیتری با 48 سوپاپ به چشم می‌خورد که همانند تمامی موتورهای آستون بدون هرگونه پرخوران و به طور طبیعی تنفس می‌کند. این موتور قادر است با نسبت تراکم 10.3:1 450 اسب‌بخار و 570 نیوتن متر گشتاور را به‌ترتیب در 6000 و 5000 دور بر دقیقه تولید کند. آستون راه انتخاب گیربکس را برای مشتری باز گذاشته است و DB9 با دو گیربکس 6 سرعته‌ی دستی و 6 سرعته‌ی اتومات ساخت ZF ارائه می‌شود که البته مجلات خودرویی در دنیا همواره گیربکس دستی این مدل را به نوع اتومات آن ترجیح داده‌اند و گیربکس 6 سرعته‌ی اتومات آن را به پیش‌خدمتی مودب تشبیه کرده‌اند که در تحویل ‌دنده‌ها اندکی تعلل می‌کند. شاید کسانی که دنبال توانایی‌های فنی بالا و ثبت کمترین زمان در پیست‌ها باشند، هیچ‌گاه سراغ آستون نروند؛ اما نباید فراموش کرد که با آستون بدون تندرفتن و اول‌بودن هم می‌توانید خاص باشید و توجه همگان را به خود جلب کنید.

 

  • طول
    4710 میلی‌متر
  • عرض
    1875 میلی‌‎متر
  • ارتفاع
    1270 میلی‌‎متر
  • وزن
    1710/1800 کیلوگرم
  • فاصله دو محور
    2738 میلی‌متر
  • حجم مخزن سوخت
    85 لیتر
  • حجم صندوق بار
    187 لیتر
  • توجه : این محصول جهت معرفی و راهنمایی در سایت قرار داده شده است و برای خرید باید روی دکمه خرید با تخفیف کلیک کنید و سایت به طور اتوماتیک شما را به ارزان ترین سایت فروش هدایت خواهد کرد.

    با تشکر از انتخاب شما