filesell

خودرو پژو RD دنده ای سال 1385

خودرو پژو RD دنده ای سال 1385

پژو آردی، از روح پیکان و کالبد 405 شکل گرفته است و از اواخر دهه‌ی هفتاد شمسی وارد بازار شد. نصب مجموعه متعلقات فنی پیکان روی سازه‌ی اتاق 405، مشکلات بسیاری را برای این خودرو پدید آورد. عملکرد ضعیف پیشرانه و بازدهی پایین آن پاسخ‌گوی اتاق سنگین 405 نبود؛ درنتیجه طراحان وزن سازه‌ی اتاق را کاهش دادند که این امر مشکلات جدیدی را هم اضافه بر مشکلات پایه به وجود آورد. ارتعاش اتاق خصوصا در بخش جلو و میانی، مشکلات جلوبندی و مجموعه‌ سینی جلو، ارتعاش شدید در موتور و قفل ضعیف آن، عملکرد ضعیف تعلیق، ترمز و پیشرانه و مجموعه انتقال قدرت تقریبا هیچ نقطه‎‌ی قوتی برای این خودرو باقی نگذاشته بود. نصب رینگ و تایر پیکان نیز تیر خلاص نهایی را به کیفیت سواری آردی شلیک کرد. حتی در مدل‌های اصلاح‌شده‌ی بعدی آردی نیز این مشکلات به صورت حل‌نشده باقی ماند و به لطف افت کیفیت ساخت در طول زمان بسیاری از آن‌ها تشدید شدند. گیربکس طرح آرژانتینی آردی تقریبا مرکز اصلی مشکلات این خودرو بود.

نمونه‌های تولیدی اولیه، دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری و فاقد کولر و فرمان هیدرولیک بودند. شاید بتوان باکیفیت‌ترین نمونه‌های پژو آردی را نیز همین مدل دانست. در کنار تمام مشکلات ذاتی پژو آردی، اتاق مناسب و خانوادگی آن کاملا مورد استقبال خانواده‌هایی قرار گرفت که توانایی خرید 405 را نداشتند؛ اما با پرداخت مبلغ یک پراید صندوق‌دار می‌توانستند مالک آن باشند. هنوز هم افرادی هستند که خرید یک نمونه آردی سرحال را به یک دستگاه پراید ترجیح داده و علت انتخاب خود را کیفیت ساخت بهتر، کابین خانوادگی‌تر و ایمنی بالاتر نسبت به پراید ذکر می‌کنند.

  • طول
    4408 میلی‌متر
  • عرض
    1694 میلی‌‎متر
  • ارتفاع
    1410 میلی‌‎متر
  • وزن
    1090 کیلوگرم
  • فاصله دو محور
    2669 میلی‌متر
  • حجم مخزن سوخت
    60 لیتر
  • حجم صندوق بار
    470 لیتر
  • توجه : این محصول جهت معرفی و راهنمایی در سایت قرار داده شده است و برای خرید باید روی دکمه خرید با تخفیف کلیک کنید و سایت به طور اتوماتیک شما را به ارزان ترین سایت فروش هدایت خواهد کرد.

    با تشکر از انتخاب شما